Nowe przystanki kolejowe w Zabrzu zostaną włączone do obsługi. Koleje Śląskie podały termin

Nowy rozkład jazdy pociągów Kolei Śląskich zacznie obowiązywać od 15 grudnia. Od tego dnia do obsługi włączone zostaną dwa nowe przystanki kolejowe – Zabrze Maciejów i Zabrze Północne – znajdujące się na trasie Gliwice-Bytom. Zmian w komunikacji kolejowej w regionie będzie więcej.

Mimo przebudowy Katowickiego Węzła Kolejowego i innych remontów prowadzonych przez PKP PLK, Koleje Śląskie uruchomią 30 pociągów dziennie więcej niż dotychczas. W rozkładzie jazdy regionalnego przewoźnika przybędzie nie tylko połączeń, ale i obsługiwanych przystanków – w Chorzowie, Zabrzu, Sosnowcu i Krakowie. Część pociągów pojedzie też szybciej niż do tej pory. Niektóre zyskają nowe nazwy związane z regionem.

Reksio, Góral, Rawa, Soła i Pogoria – to tylko kilka z wielu pociągów przyspieszonych Kolei Śląskich, które od połowy grudnia będą nosić nowe nazwy związane z regionem. Pociągi te pojawią się m.in. na linii S1.

Nowe pary połączeń z Częstochowy

Najczęściej wybieraną linię w rozkładzie jazdy Kolei Śląskich wzmocni dodatkowa para połączeń: pociąg z Gliwic dowiezie pasażerów na godz. 7 do Częstochowy, a pociąg przyspieszony odjedzie z Częstochowy o godz. 17:27 w kierunku Gliwic.

To jedna z wielu nowości, o które prosili nasi pasażerowie. Przez cały rok analizujemy wszystkie uwagi zgłaszane przez pasażerów telefonicznie i w formularzu na stronie www.kolejeslaskie.pl

– mówi Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Wraz z nowym rocznym rozkładem jazdy, po blisko trzyletniej przerwie, na tory wrócą pociągi kursujące między Lublińcem a Katowicami, przy okazji rozpoczynając obsługę nowego przystanku – Chorzów Uniwersytet. Zlikwidowany z kolei zostanie przystanek Bytom Północny, ale w jego miejsce w późniejszym czasie zostanie uruchomiony nowy – Bytom Stroszek. 15 grudnia PKP PLK w pełni uruchomi na tej trasie halę peronową bytomskiego dworca, gdzie od 16 października działał jeden peron obsługujący połączenie Kolei Śląskich Bytom – Gliwice, a wcześniej, przez blisko trzy lata, przystanek tymczasowy.

Z powodu prowadzonych prac na węźle katowickim, 16 z 18 par pociągów kursujących na linii S8 dojedzie do Chorzowa Batorego, ale Koleje Śląskie zapewnią przesiadki na pociągi linii S1 “do” i “z” Katowic. Pasażerowie będą mogli także skorzystać z tramwajów i autobusów ZTM. Pozostałe dwie pary połączeń dotrą bezpośrednio do stacji Katowice.

Dzięki uruchomieniu tego połączenia, w ofercie Kolei Śląskich pojawi się alternatywna trasa dojazdu na lotnisko z Katowic, ponieważ pociągi na linii S8 będą skomunikowane w Tarnowskich Górach ze składami kursującymi na linii S9

– zwraca uwagę Bartłomiej Wnuk.

Dojazd będzie promowany przez Koleje Śląskie specjalną ofertą – “Taniej do Pyrzowic”. Promocja obejmie wszystkie przejazdy pociągami Kolei Śląskich w relacjach “od” i “do” stacji Pyrzowice Lotnisko “z” i “do” dowolnej stacji na odcinku Gliwice – Tarnowskie Góry i Katowice – Tarnowskie Góry. Niezależnie od dystansu bilet z oferty „Taniej do Pyrzowic” będzie dostępny w zryczałtowanej cenie 13 zł.

Dwa nowe przystanki kolejowe w Zabrzu. PKP PLK udostępni obiekty w połowie grudnia

Promocja łączy się z ulgami ustawowymi i pozwala na zauważalne oszczędności. W przypadku przejazdu z Katowic do Pyrzowic cena biletu z oferty „Taniej do Pyrzowic” jest niższa o 7,20 zł. Z kolei podróżujący na lotnisko z Gliwic oszczędzą 8,70 zł. Oczywiście, system lub kasa Kolei Śląskich zawsze nalicza niższą cenę i jeśli taka wynika z taryfy kilometrowej, uwzględni właśnie nią. Na przykład w przypadku podróży z Nakła Śląskiego czy Radzionkowa podróżni zapłacą za bilet do Pyrzowic nie 13 zł, a 11,60 zł – mówi Bartłomiej Wnuk.

Poza przystankiem Chorzów Uniwersytet na linii S8, przybędą dwa nowe przystanki – Zabrze Maciejów i Zabrze Północne na linii S18, która dotychczas łączyła bezpośrednio Bytom z Gliwicami.

Wydłużeniu ulegnie też weekendowe połączenie S75 Salmopol, w tym przypadku do stacji Zwardoń. Z kolei część pociągów linii S17 kończących do tej poru bieg w Rybniku będzie kursować w wydłużonych relacjach “do” i “z” Raciborza i Wodzisławia Śląskiego. W odpowiedzi na rosnącą popularność tego połączenia, liczba pociągów w dni robocze zostanie tu zwiększona z 9 do 11 par.

Bezpośrednim pociągiem z Gliwic do kolejnych śląskich miast. Połączenia dostępne będą już za kilka dni

Aż 27 dni z Ornakiem

W nowym rozkładzie jazdy będzie też coś dla miłośników dalszych podróży. Na tory wróci pociąg Ornak do Zakopanego, który podobnie jak w okresie wakacyjnym pojedzie w wydłużonej relacji z Częstochowy. Podróżować Ornakiem będzie można raz dziennie, tam i z powrotem w dni wolne od 21 grudnia do 2 marca oraz od 19 czerwca do 28 września, a dodatkowo także 27 grudnia, 2 maja i 20 czerwca.

Więcej połączeń mimo remontów

Na kształt nowego rocznego rozkładu jazdy mają wpływ inwestycje, które będą prowadzone w nadchodzącym roku przez PKP PLK. Najważniejsze to modernizacja katowickiego węzła kolejowego oraz modernizacja linii kolejowych nr 1 (odcinek Będzin – Katowice), 139 (odcinek Kobiór – Czechowice-Dziedzice), 97 (odcinek Żywiec – Sucha Beskidzka) i 93 (odcinek od Zabrzegu do granicy).

Szczegóły online oraz na dworcach i peronach

Dokładne godziny odjazdów oraz terminy kursowania pociągów w nowym rocznym rozkładzie jazdy są dostępne w Liniowym Rozkładzie Jazdy na stronie: www.kolejeslaskie.pl, a także w internetowych wyszukiwarkach połączeń oraz na plakatach na dworcach kolejowych i peronach.

(mat. Kolei Śląskich)
fot. archiwum Kolei Śląskich